 |
www.naszeheroldow10b.fora.pl Forum mieszkańców wypimpowanej rezydencji na Heroldów 10b ;)
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MartaM
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 53
|
Wysłany: Pią 2:36, 05 Mar 2010 Temat postu: Co robimy |
|
|
w tej chwili kilka spraw jest kluczowych, jeśli o czymś zapomnę, napewno pamięta Ewa, Agnieszka, Wojtek albo Robert:)
1. konto wspólnoty (bo do tej pory płaciliśmy na konto Aventdom)
2. Administrator - finiszujemy z porównaniami, niebawem będziemy zbierać głosy nad uchwałą i wyborze administratora
3. regulamin wspólnoty - jest kilka powodów by go stworzyć, m.in. ten,aby kolejne głosowania odbywały się trochę prostszą droga niż zbieranie podpisów, bo to bardzo czasochłonne zajęcie:)
4. pozrozumienie ze wspólnotami z 10, 10a i encykolopedycznej 16a - to ważne, bo lepiej by było się porozumieć, kto jaki kawałek drogi odsnieża, policzyć koszty wspólnej ochrony, monitoringu, wreszcie zamknięcia osiedla...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Helena Turska
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:47, 05 Mar 2010 Temat postu: zmiana regulaminu |
|
|
Szanowna Pani Marto,
dziękuje za informacje. Chciałabym jednak dowiedziec się jaki pomysł ma Pani na inną formę akceptowania uchwał przez mieszkańców wspólnoty poza zbieraniem podpisów?. Wydaje mi się ze jak zostanie wyłobniony administrator budynku to znacznie zmniejszy Państwa obciążenie w zakresie pracy na rzecz wspólnoty i wtedy zbieranie podpisów pod uchwałami dla Państwa nie będzie aż tak czasochłonne, tym bardziej ze nie ma ich az tak dużo :)
pozdrawiam serdecznie
Helena Turska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MartaM
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 53
|
Wysłany: Pią 14:02, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pani Heleno, słuszna uwaga, dlatego pracujemy nad regulaminem, aby opracować system głosowania który urposci i przyśpieszy pracę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Helena Turska
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:21, 05 Mar 2010 Temat postu: regulamin |
|
|
Szanowna Pani Marto, bardzo dziękuje za informacje :), oraz za prace i inicjatywe w wielu bardzo trudnych dla nas kwestiach :)!!, mam tylko nadzieje że efekt Państwa pracy to nie będzie kolejny anonim włożony pod drzwi..tutaj serdeczne ,,podziękowania" dla Pani Ewa Jakubowska-Lorenz :(, natomiast wiem Pani Marto że w Pani przypadku nie będzie tego problemu :). Jednakże na przyszłość (nie jest to uwaga do Pani) bardzo proszę zarząd o podpisywanie się pod przygotowanymi informacjami gdyż brak podpisu jest jednak w nieco złym tonie ....
pozdrawiam serdecznie:)!
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
julka1106
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:30, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Witam Pani Marto.
Mam sugestię odnośnie punktu:
"4. pozrozumienie ze wspólnotami z 10, 10a i encykolopedycznej 16a - to ważne, bo lepiej by było się porozumieć, kto jaki kawałek drogi odsnieża, policzyć koszty wspólnej ochrony, monitoringu, wreszcie zamknięcia osiedla..."
Nasze prawie osiedle składa się z sześciu budynków, a nie czterech. Dlatego też, moim zdaniem, warto rozmawiać ze wszystkimi wspólnotami, a nie tylko wybranymi. Poruszone przez Panią kwestię mają znaczenie też dla "6" i "5". Wprawdzie formalnie nie są one jeszcze wspólnotami (przynajmniej nie słyszałam jeszcze o tym by ECII podpisało z nimi akty notarialne), ale w najbliższym czasie nimi się staną. "6" jest naszym bezpośrednim sąsiadem, a więc nie możemy pominąć ich zdania chociażby w kwestii odśnieżania drogi.
Pozdrawiam,
Julia Gusławska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MartaM
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 53
|
Wysłany: Sob 3:59, 06 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pani Julio,
zabieramy się do pracy i planujemy ją realnie, stąd w tej chwili tylko tymi wymienionymi tematami sie zajmujemy. nie od razu rzym zbudowano, ale .... myślę, że jesteśmy na dobrej drodze:)
może podzieli się Pani z nami kontaktami do sąsiednich wspólnot / bloków, jeśli juz się Państwo tym zjamowaliście?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Helena Turska
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:33, 06 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pani Marto,
a wiec z niecierpliwością czekamy na efekty pracy 5-osobowego zarządu. Jak już wcześniej zaznaczyłam po wyłonieniu firmy administrującej na pewno ilość pracy, która Państwo wykonujecie znacznie się zmniejszy...Bardzo prosimy o informowanie mieszkańców wspólnoty na bieżąco w postępie swoich prac, oczywiście będę osobiście zobowiązana za informacje które Państwo będzie przesyłać...i jeszcze raz ponawiam prośbę o podpis pod pod pismem/mailem/informacja...to znacznie ułatwi kontakt z autorem ;)
Pozdrawiam serdecznie i życzę efektywnej pracy!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
julka1106
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 9:27, 07 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pani Marto,
jak narazie byliście bardzo skuteczni w pisaniu anonimowych pism, podrzucaniu ich pod drzwi, no i oczywiscie w zbieraniu glosow. Mam ogromną nadzieję, że reszte rozpoczętych spraw poprowadzicie tak samo skutecznie.
Do Pani listy spraw najważniejszych dodałabym jeszcze dwie. Pierwsza wynika z ustawy o własności lokali i tu pozwole sobie zacytować:
art.30. 2. Przedmiotem zebrania, o którym mowa w ust. 1, powinny być w szczególności:
1) uchwalenie rocznego planu gospodarczego zarządu nieruchomością wspólną i opłat na pokrycie kosztów zarządu,
2) ocena pracy zarządu lub zarządcy, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1,
3) sprawozdanie zarządu i podjęcie uchwały w przedmiocie udzielenia mu absolutorium.
Zatwierdzenie planu gospodarczego jest bardzo ważnym elementem, interesującym wszystkich mieszkańców. Mam nadzieję, że przy głosowaniu nad tą uchwałą Państwo też będą w stanie odwiedzieć każde mieszkanie i wyjaśnią właścicielom jego składniki.
Druga natomiast dotyczy usterek naszego budynku. Bardzo proszę o przedstawienie informacji co wykonawca w ciągu tego tygodnia zrobił (wcześniej pisała Pani, że w tym tygodniu wchodzą na dach i będą usuwać usterki).
Dodatkowo mam pytanie: czy zapoznała się Pani z opinią rzeczoznawcy i czy wie Pani w jaki sposób te naprawy mają przebiegać? Tu najbardziej mnie interesuje by naprawa usterek dachu była skuteczna i polegała nie na zasilikonowaniu dziur, tylko na wymianie wszystkich zamoczonych warstw. Zaznaczam, że jeśli wykonawca tego nie zrobi, a Państwo nie dopilnują, to w przyszłości (bardzo bliskiej) właściciele górnych pięter mogą mieć poważniejszy problem w postaci grzyba.
Pozdrawiam,
Julia Gusławska m.12
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HelenaT
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:05, 08 Mar 2010 Temat postu: niezbędnik mieszkańca |
|
|
Witam,
w jaki sposób mogę wejście do zakładki ,,niezbędnik mieszkanca"? Zakładka ta jest nie dostępna z poziomu zalogowanego na formum użytkownika. Proszę o informacje w powyższej kwestii jeżeli ktoś z Państwa może wejść i zapoznać się ze znajdującymi tam informacjami.
pozdrawiam
HelenaT
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HelenaT dnia Pon 21:09, 08 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MartaM
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 53
|
Wysłany: Wto 10:25, 09 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pani Julio,
bardzo dziękuję za wskazówki, biorąc pod uwagę Pani doświadczenie z działania w Radzie są dla nas cenne.
Czy może Pani odpowiedziec na pytanie o kontakt do sąsiednich wspólnot?
Oficjalnie głosy zliczono w czwartek, 4.03. trudno jest wymagać od Zarządu szczegółowych informacji do których nie mamy oficjalnie dostepu. a tak było do momentu podsumowania głosowania.
Już dziś znajdziecie Państwo w swoich skrzynkach kolejną porcję informacji.
pozdrawiam słonecznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MartaM
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 53
|
Wysłany: Wto 10:30, 09 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Szanowni Sąsiedzi,
Przedwczoraj wrzuciliśmy Państwu do skrzynek informacje o wynikach głosowania nad uchwałami w sprawie powołania Zarządu wspólnoty.
W tym tygodniu finalizujemy kwestię wyboru nowej firmy zarządzającej.
Jak już pisaliśmy, spotkaliśmy się z 4 firmami. Teraz będziemy dokonywać wyboru spomiędzy dwóch z nich, które są naszym zdaniem najbardziej profesjonalne i najbardziej doświadczone (Victus i Atrium 21). We wtorek czeka nas jeszcze jedno spotkanie, po którym zdecydujemy, która z tych firm powinna objąć zarządzanie naszym budynkiem. W tym tygodniu zajmiemy się też wybraniem banku, który będzie prowadził rachunek wspólnoty.
Prawdopodobnie czeka nas jeszcze dopełnienie kilku formalności, aby wszelkie nasze przyszłe działania były w pełni zgodne z literą prawa. Oczywiście będziemy o nich Państwa informować.
Z poważaniem – Zarząd
Ewa Jakubowska-Lorenz
Agnieszka Klimkiewicz
Marta Małecka
Robert Szczygielski
Wojtek Potoczek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
julka1106
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:12, 09 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pani Marto,
Dziękuję za słoneczne pozdrowienia, mam ogromną nadzieję, że właśnie takimi one pozostaną.
Jeśli dokładnie Pani czytała moją sugestię odnośnie sąsiednich wspólnot, to nie mogła Pani nie zwrócić uwagi na informację, iż wspólnoty te dopiero powstaną. Konsultowała Pani kwestie wspólnotowe z dwoma przynajmniej prawnikami (jedną Panią prawnik mamy w zarządzie przecież) i jestem pewna, że podpowiedzieli Pani, że o powstaniu wspólnoty możemy mówić w chwili wyodrębnienia własności chociażby jednego lokalu. Osoby, z którymi mam kontakt w tych budynkach, jak na razie za nic nie odpowiadają, a też nie życzyli by ich kontakty zostały przekazane osobom, które specjalizują się w tworzeniu anonimowych pism. Sugerowałabym jednak skontaktować się z firmą PR-Estate, która z ramienia EuroCityII zarządza tymi budynkami.
Słonecznie pozdrawiam,
Julia Gusławska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
julka1106
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:23, 09 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Szanowny Zarządzie,
Rozumiem jak czasochłonnym i kosztownym zajęciem dla Państwa jest spotykanie się i wyłanianie firm administrujących. Chciałabym jednak poprosić o informację, dlaczego Państwa uwagę przyciągnęła firma Atrium 21 i dlaczego właśnie ona jest przez Państwa postrzegana, jako najbardziej doświadczona i profesjonalna?
Gdybyście poświęcili chociażby chwileczkę na dokładne prześwietlenie tej firmy, to znaleźlibyście całkiem sporo negatywnej informacji o tej firmie.
Poniżej kopiuje niektóre wypowiedzi, które znalazłam na forach, których adresy też podaję (znalezienie tych informacji zajęło jakieś 3 minuty):
[link widoczny dla zalogowanych]
Atrium21 opinie Atrium 21 opinie zarządca
Autor: brian_earl_spilner 17.03.09, 21:07
Dodaj do ulubionych Skasujcie
Odpowiedz
Wszystkich, którzy zamierzają wybrać zarządcę dla swojej
nieruchomości przestrzegam przed firmą Atrium21, która zafundowała
mieszkańcom jednego z bloków nawet 50-60% podwyżki miesięcznych
opłat eksploatacyjnych za mieszkania.
Szczegóły w wątku założonym przez jednego z sąsiadów:
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=523&w=92388042&a=92388042
Atrium21 Atrium 21 = Mega podwyżka Twojego czynszu
Autor: vanos 08.03.09, 13:42
Dodaj do ulubionych Skasujcie
Odpowiedz
Witam,
Chciałbym tylko grzecznie przestrzec wszystkich zainteresowanych przed firmą
Atrium21. Otóż ta firma przejęła zarządzanie budynkiem w którym mieszkam po
BreLocum (Warszawa, ul. Chodkiewicza 6)i kilka miesięcy później podniosła
czynsze o 40%. A kilku mieszkańcom o prawie 60%. Oczywiście podwyżka nie była
zasadna bo wspomniane BreLocum, na zarządzaniu tą nieruchomością sporo
zarabiało i nie chciało dobrowolnie z tego zrezygnować.
Także jeśli ktokolwiek rozważałby wynajęcie Atrium21 do zarządzania
nieruchomością to polecam daleko posuniętą ostrożność.
Przedstawicieli Atrium21 pod ściemnionymi nickami proszę o niedopisywanie tu
swoich komentarzy. Fajnie, że próbujecie ratować swój wizerunek, ale to chyba
syzyfowa praca.Zbyt wiele negatywnych opinii co chwilę pojawia się na Wasz
temat. Nie tylko tu.
Re: Atrium21 opinie Atrium 21 opinie zarządca
Autor: keli76 22.03.09, 22:35
Dodaj do ulubionych Skasujcie
Odpowiedz
nasz zarząd wspólnoty też wypromował te firme dlaczego? nie wiem !
podejrzewam że pewnie przez znajomosci administruje za 8000 z
kawałkiem przy dyzurach tej firmy 3 godz w tyg (chyba plus vat -
choć zarzadzanie jest z vatu zwolnione) osoba zajmującą sie naszą
wspolnotą nie posiadająca licencji a osobe, która posiada licencje
nigdy nie widziałam na oczy. Może ktoś mi podpowie czy to jest
normalne??
Re: Atrium21 opinie Atrium 21 opinie zarządca
Autor: uowl 23.03.09, 07:27
Dodaj do ulubionych Skasujcie
Odpowiedz
Niewątpliwie istnieją przyczyny dla których zarząd wypromował
Atrium21, ale niewątpliwie wam na pewno nie zechce ich ujawnić.
Twoje pytanie było z grupy retorycznych, gdyż na pewno nie jest to
sytuacja normalna.
To właściciele powinni wybierać taka firmę, ale najlepiej swoim
dobrem zarządzać samemu i nie pozostawiać to nieznanej i obcej
firmie. To zwykły hazard.
Re: Atrium21 opinie Atrium 21 opinie zarządca
Autor: bladedon 15.05.09, 07:59
Dodaj do ulubionych Skasujcie
Odpowiedz
Absolutnie odradzam współpracę z firmą Atrium. Miałem doświadczenia
pracując jako członek wspólnoty z firmą atrium. Pracowaliśmy w roku
2009. Atrium jest bardzo nieprofesjonalne i opieszałe.
Kopiuję ten wpis już na kolejne blogi ponieważ chciałbym przestrzeć
wszystkich przed korzystaniem z usług tej firmy,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MartaM
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 53
|
Wysłany: Wto 12:13, 09 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dziękuję, za informację.
Rozważamy współpracę z firmą Atrium21 z kilku powodów:
1. Dążenie do tego, aby jak największa liczba wspólnot korzystała z tego samego administratora, co pozwoli obniżyć koszty odsnieżania, wywozu śmieci, sprzatania, ochrony, itd.... – a tą firmą zainteresowana jest jeszcze jedna wspólnota i właściwie na ich życzenie i po wskazaniu tej firmy przez kilku członków naszej wspólnoty – zaczęliśmy się kontaktować z Atrium 21.
2. Atrium21 sugeruje, aby nie podwyższać na kolejny rok budżetu planu gospodarczego – przeczy to istotnie zarzutowi podwyżki opłat.
3. Umowa przewiduje usztywnienie kosztów za administrowanie. Atrium21 zastrzega sobie jedynie prawo do wystąpienia o wzrost wynagrodzenia o wskaźnik zmiany cen artykułów konsumpcyjnych i usług ogłaszany przez GUS za rok miniony – raz do roku, oczywiscie po akceptacji tej propozycji przez członków Wspólnoty.
4. Mój szef ma mieszkanie we wspomnianej w poście nieruchomości (Chodkiewicza 6) i nie wzrósł mu czynsz, dziwna sprawa ale oczywiście przyjrzymy się temu.
Myślę, że przy firmach administrujacych wieloma nieruchomościami trudno będzie znaleźć 100% zadowolonych, dokładamy jednak wszytkich starań, aby wybrać administratora z najlepszą opinią, atrakcyjną ofertą cenową i zakresu usług.
Spotykamy się dziś z drugą rozważaną firmą – Victus. Będziemy Państwa informować w specjalnym raporcie o wynikach porównania obu firm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
julka1106
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:13, 09 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pani Marto,
niczego nie zarzucam tej firmie, jednak uważam, że bardziej dokładnie powinniście sprawdzać oferty. Nie sądzę by firma z taką opinią, a właściwie z taką ilością negatywnych opinii (tu mówię nie tylko o podwyżkach (na nie akurat najmniej zwróciłam uwagę)) jest dobrym i godnym polecenia wyborem.
Bardzo proszę Państwa o dokładniejsze sprawdzanie firm administracyjnych!!!
Sukces naszej wspólnoty, a proszę w tej chwili na nim się skupić(naprawione usterki, wyegzekwowana gwarancja i rękojmia) w największym stopniu będzie zależeć właśnie od firmy administracyjnej. Proszę o dalsze informowanie o postępach Państwa prac.
Pozdrawiam,
Julia Gusławska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|